Цель урока: продолжать дальнейшее развитие чувства патриотизма через призму английских и российских национальных праздников.
Задачи:
Основные понятия:
Ожидаемые результаты:
Учитель старается снять напряжение, настроить детей на работу; ввести в атмосферу иноязычной речи, погрузить в языковую среду.
- Hello, pupils. I’m glad to see you today. Take your sits. Let’s start the lesson now.
Чудесный день!
И настроение чудесное-подстать.
Так разрешите мне урок с улыбочки начать.
- Повернитесь и вы друг к другу и улыбнитесь.
- How are you? (OK)
- Look out of the window. What is the weather like today? (ответы учащихся)
- Is it warm (hot, sunny, rainy)?
- What season is it now? Do you like winter?
- Why do you like this season?
- OK, thank you for your answers.
- Well, friends, at the beginning of our lesson, have a look at the blackboard, please. You see some pictures.
- Try to guess what the topic of our today’s lesson is? (Подводит детей к формулированию темы и цели урока)
- Yes, holidays. Have a look at the slides and say what holiday it is? It is Christmas.
- Repeat all together: Easter, ndependence day, Thanksgiving day, Victory day, Women’s day, New year, St.Valentine’s day.
Учитель задает вопросы, опираясь на знания учащихся.
- What do you do on holidays? Let`s review the words.
- Translate into English: зажигать фейерверки, вешать поздравительные открытки на стены, украшать деревья эл. лампочками, красить яйца, обмениваться подарками, готовить пуддинг, поднимать флаг, вешать чулки, готовить традиционные вкусные блюда, покупать подарки.
- What do you do on holidays? (New Year, Easter, Independence Day, Christmas)
- Do you like holidays?
- What is your favourite holiday?
- Why is it your number one holiday?
Учитель организует хоровое чтение.
Now, I`d like to read the poem "Holiday":
Holiday is a happy day,
We are all glad and very gay,
We all dance and sing and say
Welcome, welcome holiday!
Now let's read it aloud all together.
Предлагает прослушать текст (аудирование) ex.1 p. 87.
- On exchange tours children tell each other about traditions in their countries. (listen for special information)
1. ex.4(2) p. 89 - ex.4(2) p. 89. Учитель организует работу в парах.
- Work in pairs, please. Let`s speak about your favourite holidays.
2. ex. 4(2) p. 89. Предлагает прочитать дополнительную информацию о популярных праздниках: Shrovetide, Victory Day, The Chinese New Year.
- Pupils, what holiday is it today?
- Memorial Day for Russians who performed official duty outside the Fatherland. (Краткий рассказ о Дне вывода войск из Афганистана. Минута молчания)
- Now I can … I know… I can’t … I don’t know…
Рефлексия «Ступенька успеха»
- Thank you for your answers. I see you know much about holidays.
- You were active today and I’ll give you good marks. The lesson is over. See you next time.
Домашнее задание
Your home task is: