План урока английского языка в 9 классе по теме: "Уильям Шекспир. Чтение"

Цель: развитие навыков чтения.

Задачи:

  • развитие фонетических навыков, развитие умения чтения, говорения по теме, развитие умения аудирования;
  • использование речевых средств в соответствии с ситуацией общения и коммуникативной задачей, организация работы в паре, развитие умения находить общее решение, развитие ораторских способностей, развитие умения формулировать и аргументировать свое мнение;
  • выработка положительного и уважительного отношения к британской культуре, традициям, повышение интереса к культуре страны изучаемого языка.

УМК: "Английский в фокусе" издательства "Просвещение" (Express Publishing) Авторы: Ваулина Ю.Е., Эванс В. и др.

Учебник: Spotlight 9 ("Английский в фокусе 9") учебник для общеобразовательных учреждений.

Оборудование: тетради, доска, мультимедийный проектор, компьютер, экран, карточки с заданиями.

Ход урока

Орг. момент

Greeting (Приветствие)

- How are you today? Who is absent? Are you in a good mood today?
- Look at the screen and guess what the topic of our lesson is. What are we going to do?

Актуализация опорных знаний, речевая зарядка

- What did we discuss during last lessons?
- What types of art do you know?

Постановка темы и цели урока

- What type of art wasn’t mentioned in details during our classes?
- Look at the pictures. Tell me please, what literary works are presented through these pictures?
- Who knows the author/writer of these stories?

- So what is the topic of the lesson?
- What is the aim of the lesson?

Введение лексических единиц

  • Mistaking one person
  • Disguise
  • Moneylender
  • Pound of flesh
  • Merchant
  • Reflect
  • Revenge
  • Deception
  • Fate
  • Hold
  • Playwright
  • Reign

- You have the sheets of paper on your desks.
- The definitions to these words are written there.
- Try to find the correct definition and translate the word into Russian.

Активизация знаний

Ex. 3 p. 85.

Парная работа. Развитие навыков диалогической речи.

Ex. 1b p. 85.

Развитие навыков чтения.

Ex.2 p. 85.

Развитие навыков аудирования.

- You can see the text on the screen.
- But some messages are empty. Listen to some additional facts about Shakespeare’s life and fill the gaps.

Групповая работа

- As we have heard, Shakespeare’s writing is he 2nd most quoted after the Bible: "To be, or not to be; that is the question".
- This quotation is known to everybody, but there are a lot of other famous quotations and interesting expressions from Shakespeare’s plays.
- Let’s jigsaw parts of his other quotation and translate them.

  • All is well that ends well.
  • Life is not all cakes and ale.
  • Brevity is the soul of wit.
  • Much ado about nothing.
  • We know what we are, but know not what we may be.

- Which proverb suits our lesson best of all?

Подведение итогов урока

- I hope that this lesson was useful and interesting for you.
- What was new for you?

- What was interesting for you?
- What did you like most at our lesson?

Выставление оценок, в том числе с использованием критериев самооценивания учебных успехов.

Чтобы скачать материал зарегистрируйтесь или войдите!