Конспект урока английского языка в 3 классе "Одежда. What are you wearing?"

УМК: "Английский язык. Brilliant" (авт. Комарова Ю.И., Ларионова И.В.)

Цель урока: развивать умение описывать внешность. (одежду)

Задачи:

  • создать условия для применения ранее изученного материала по теме "Одежда" в новой ситуации;
  • развить навыки диалогической речи;
  • воспитывать уважительное отношение к работникам торговой сферы.

Ход урока

Организационный момент

Good morning, children. I’m glad to see you. I hope you are fine.
Let’s begin our lesson.
Now, I`d like you to answer my questions. Look at the board.

What day is it today?
What day of the week is it today?
What season is it now?

What is the weather like today?
Do you like the weather today?
Let`s revise the words, open the Student Books at page 55 ex. 9. Use the words. How are you?

Are you scared?
Are you hungry?

Are you sad?
Good! Thank you.

Записываем число в тетрадь.
Постановка целей урока и мотивация

Look at the video.

What did you see? What about this cartoon? What we will learn in our lesson today?

Yes, you are absolutely right. Our Misha was invited to the Walk and we must help his to dress...
Are you ready? Good! Let’s go to the journey!

It is the theme of our lesson. Let’s read it together. (Учащиеся читают тему урока "What are you wearing?")
Today we’ll revise all the words and expressions on the topic "What are you wearing?"

Фонетическая зарядка

Let’s prepare our tongs for the lesson. Look at the screen, listen to me and complete the poem. (Учащиеся смотрят на экран и хором дополняют стихотворение, называя предметы одежды по-английски)

Загляни-ка в темный шкаф:
Там на полке шарфик, scarf.
Рядом дремлет серый кот,
Вот висит пальтишко, coat.

Кто и что здесь разберет -
Юбка, skirt, рубашка, shirt.
А по полкам, прыг да скок,
Скачет твой носочек, sock.

Пусть не радуется ветер,
Есть тут теплый свитер, sweater.
Ничего приятней нет,
Чем примерить шляпу, hat.

Раз ты в шкаф уже залез,
Не забудь про платье, dress,
Про костюм парадный, suit.

Вот он, черный, тут как тут,
В шкафу подолгу не сиди:
Померил все - и уходи!

Активизация лексического материала по теме "What are you wearing?"

Выполнение заданий. Каждый учащийся получает технологическую карту, в которой после каждого задания ставит себе оценку. Сделал задание – приклеиваем "шляпу", споткнулся в задании – приклеиваем "кроссовок".

Задание 1.

Look at the blackboard and fill in the gaps and complete the words. (Чтобы отгадать слова, нам нужно вставить пропущенные буквы)

Sk..rt, j..ck..t, sh..es, sc..rf, sh..rts, dr..ss tr..in..rs.
Children can you choose a clothes with our Misha to the Walk? (выбрать одежду из списка)

Учитель прикрепляет на доску одежду для Маши: куртка, ботинки, шарф. Учащиеся ставят себе оценку.

Задание 2

Работа в парах

Divide clothes into 4 seasons: winter, spring, summer and autumn.

Учащиеся распределяют слова по временам года:

  • снежинка (snowflake) – зима
  • цветок (flower) – весна
  • кленовый лист (maple leaf) - осень
  • солнышко (sun) - лето. (Выходят к доске и прикрепляют к каждому времени года слово с названием одежды)

winter: boots, trousers, socks, jacket.
spring: trainers, shirt, dress, skirt.

summer: T – shirt, dress, shorts, shoes.
autumn: jacket, boots, socks, trousers.

После задания, учащиеся ставят себе оценку.

Задание 3

Open your book at page 56 Ex.12, look at the pictures and tell what the dolls are wearing.
Now let’s listen to the disk and point to the dolls that Nora will describe. (№ 1,4)
Let’s listen to the disk again and read aloud the sentences, choosing the right words. (Ex.13, p. 56, Track № 54)

  1. jumper / jeans / boots
  2. T-shirt / trousers / trainers

Списываем предложения себе в тетрадь. После задания, учащиеся ставят себе оценку
Are you tired? Let’s have a physical pause. (Физминутка)

Закрепление грамматического материала

Настоящее продолженное время

Children all in our class wear beautiful and different clothes. Do you agree with me?
I am wearing a dress. He is wearing a shirt. She is wearing a skirt.
We are wearing clothes.

Tell me please, what time I used in my sentences? Yes, you are right, it is Present Continuous.
Remind me this rule. (Учащиеся рассказывают правило, затем выполняют упражнение)

Find their namesFind their names

Children our Misha is going to the Walk. Do you agree with me?
Ok. Tell me please what is fashionably now?
What clothes you prefer to wear?

Оценка деятельности учащихся

Учитель предлагает ученикам посчитать, сколько у них получилось шляп и кроссовок.

Рефлексия

После того, как дети посчитали, учитель спрашивает:

Tell me please what hats and trousers do you have? What’s more, hats or trousers?
Ok! Children do we help our Misha to dress?

Yes, we help. Can you made all tasks?
Yes, you can. If you made all tasks it is mean "It’s in the bag".
And then can you name last thing to our Misha? Yes, it is a hat. (учитель прикрепляет шапку)

Заключительный этап

Children tell me please what about we are spoken in our lesson?
We are spoken about clothes. What time we used in our sentences?
We used Present Continuous. Can you help to dress Masha on the Fashion Show?

Yes, we help. Do you enjoy our lesson?
I am happy to know that you enjoy our lesson.
Our lesson is over. Thank you for your good work. Good-bye!

Чтобы скачать материал зарегистрируйтесь или войдите!