Конспект урока английского языка в 4 классе "Любимые занятия. Простое прошедшее время"

Цель: повторить лексику по теме "Любимые занятия", образование прошедшего времени правильных глаголов.

Задачи:

  • Сформировать представление о новой лексике, научить правильно читать новые слова.
  • Развивать навыки произношения английских звуков, чтение английских слов.
  • Формировать навыки работы в парах, воспитывать интерес к изучаемому предмету.

1. Организационный момент

Good morning children! - Good morning, teacher!
Nice to see you again! - Nice to see you, too!
How are you? - Fine, thanks.
Sit down, please.

- Tell me, please, what day is it today?
- What day of the week is it today?
- Who is absent?

I think you are ready to work hard. Sit down, please.
- Let’s start our lesson.
- Look at the screen, please. Here is a video. It will help you to guess the topic of our lesson. Be attentive, please. You will name the activities then. (просмотр видео)

- What acivities could you see at the video. Who knows? Raise your hand please.
- Look at the screen once more, please There is a riddle. "It is something you like to do in your free time. It makes your life more interesting. What is it?" For example – cooking, playing computer games, playing musical instruments.

- Hobby. Favourite activities.
- Yes, you are right. They are hobbies, favourite activities.

2. Фонетическая зарядка

- So, let's continue our lesson from reading a funny poem. Listen to me attentively and then repeat all together.
My hobby
We are best friends
My hobby and I.

We have such fun
My hobby and I.
We are best friends,
Can you say why?

3. Речевая разминка

- Now answer my questions, please.
Do you have enough free time?
What do you do in your free time?

What are you doing this weekend?
What did you do last summer vacation?
What new activity would you like to try doing in your free time?
- Thank you very much. Good job!

4. Постановка цели, мотивационный момент

- Now tell me please, what is the topic of our lesson? My favourite activities.
- Yes, you are right. What are we going to do? We are going to speak about our favourite activities and The Past Simple.

5. Активизация раннее изученной лексики по теме "любимые занятия"

- The next task for you is to name the activities. Look at the screen, there are some pictures. Well, who knows raise your hand.

6. Развитие навыков диалогической речи

- Well done. Let’s go on. I’ll give you papers with the topic your dialogues. Your task is to make short dialogues about your favourite activities. 1 minute at your disposal.

1.
P1: Do you have a favourite activity?
P2: Yes? I do. My favourite activity is fishing. What about you?
P1: I have a favourite activity too. My favourite activity is sport. I like sport very much.
P2: That’s great.

2.
P1: Have you got a favourite activity?
P2: Yes, I have. My favourite activity is dancing. And, I hope, you have a favourite activity too. What is your favourite activity?
P1: I’m fond of playing football. I like football very much.
P2: That’s wonderful.

3.
P1: Have you got a hobby?
P2: Yes, of course. My hobby is painting. And what is your hobby?
P1: My hobby is listen to music. I like rock very much.
P2: It’s wonderful.

- Take your marks. (оценки)

7. Актуализация знаний

- Look at the screen now. Read the verbs.
Jumped cooked listened walked was

С точки зрения грамматики, что общего у этих слов? В каком времени они употреблены? (Past simple)
Как вы догадались? - По глаголам. Все глаголы имеют окончание -ed, а глагол to be стоит во второй форме.
Какое слово здесь лишнее? (Was)

Почему? Потому что это неправильный глагол, а остальные правильные.
Сегодня мы повторим правило Past Simple и закрепим его практически.
Look at the screen, you can see sentences

I cooked a cake yesterday.
He played football last week.
Как вы догадались, что это Past Simple?

  1. Говорится о событиях, которые уже произошли.
  2. По глаголам.
  3. По словам - помощникам: yesterday, last week, которые употребляются во времени Past Simple.

А сейчас давайте вспомним, как образуются правильные глаголы в прошедшем времени.
- Yes, you are right. Правильные глаголы в Past Simple образуются путем добавления окончания –ed.

Past Simple TensePast Simple Tense

8. Обобщение и систематизация знаний

- I see you are tired. Let’s play and do it.

Физкультминутка

I’ll turn on a music. The next task is to choose one of this paper shirts and move slowly trying to find your partner. As soon as you find your partner rise your hands.

И так, сейчас Вам нужно будет из моего стола взять по одному глаголу, и пока играет музыку найти свою пару. Кто нашел, возьмитесь за руки и поднимите свои руки вверх. Я буду знать что вы готовы. Mix Pair Share. 

- Take your marks.

9. Активизация речевой и мыслительной деятельности

Заметили ли вы, что в прошедшем времени глаголы звучат по-разному? Open your books on page … and find exercise …

[d]

[t]

[id]

turned

looked

wanted

played

walked

skated

listened

finished

started

lived

jumped

shouted

What is the difference between them? (перевод) (если надо, даю подсказку: обратите внимание на произношение окончания - ed). Who can answer?
- Окончание произносится по-разному.
- How?
- В первом столбике оно читается как [d].

- Why?
- Потому что основа слова заканчивается на гласную или звонкую согласную.
- Good! Read please. (Читает первый столбик)
- What about the second group? - ..., answer.

- Читается как [t], потому что основа слова заканчивается на глухой согласный звук.
- That's right.
And the third group. ..., answer, please.
- [id]. Потому что основа слова заканчивается на t или d.

- Read them. (читает)
- Now let's read the verbs together. (4-5 слов из разных колонок)
А теперь давайте закрепим и отработаем это правило. Look at the blackboard. Here you can see some words and baskets with sounds. Your task is to put these words to the right basket.
- Take your marks. (оценки)

10. Применение знаний в новой ситуации (plickers) ответить на вопросы

I see that you know Past Simple Tense well enough. So let's try to do more interesting tasks.
Look at the screen. Your task is to choose the right answer and raise your special cards.
- ...Take your marks (оценки)

11. Проектная работа

- Now we will do the project. Divide into 2 groups. The 1st group will do the project about your favourite activities in different seasons, the 2nd group - about different activities of the members of your family. Take your pens, felt pens, my envelopes with pictures.

Your task is to choose the pictures, paste them on the poster and sign them. You have 6 minutes. And don’t forget that you will tell your classmates about your work.
- Take your marks. (оценки)

12. Домашнее задание

Good. So look at the screen, open your diaries and write down your home task: Дома вам надо придумать свою историю о том, что делала ваша семья или какая-то другая семья вчера вечером, а также нарисовать картинку для иллюстрации. На следующем уроке мы сможем оценить, что же у вас получилось.

13. Рефлексия

Now tell me please, what we have done at this lesson? Was this lesson interesting/useful for you? (Что делали на уроке, довольны ли результатом работы, благодаря чему, получилось ли сделать упражнения, было ли интересно на уроке? Оцените свою работу на уроке и выберите соответствующий вашему мнению смайлик. (делают)

Thank you. Our lesson is over. Good bye!

Чтобы скачать материал зарегистрируйтесь или войдите!