Конспект урока английского языка в 4 классе по теме "Давайте прогуляемся. Говорение (монологическая речь)"

Цели:

  • Обучающая: формирование навыка говорения на английском языке.
  • Развивающая: активизация заинтересованности у детей изучения английского языка как средства общения в многолюдных общественных местах.
  • Воспитательная: показ учащимся красоты городского парка, привитие им любви к природе.

Задачи:

  • Активизировать лексический запас по теме "Распорядок дня".
  • Развить навыки использования грамматического времени the Present Simple в устной речи.
  • Отработать навыки кратких и полных ответов на вопросы.

Оборудование: интерактивная доска, раздаточный материал.

Ход урока

Good morning, children. I’m glad to see you. Today we’re going to have a trip. But first look at the blackboard.

In the parkIn the park

1. What season is it now? – It is autumn now.

2. What month is it now? – It is November now.

3. What day of week is it today? – It is Monday.
For your correct answers you can take one green leaf, if you have 1 mistake you can take a yellow leaf, if you have more mistakes you have to take a red leaf. Be honest, please. (листочки разных цветов за ответы учеников: правильный ответ – зеленый, с одной ошибкой – желтый, больше ошибок – красный)

The tree of successThe tree of success

Let us start our day from the morning (что мы делаем утром) Учащиеся отвечают на вопросы – бланки с вопросами лежат у них на партах:

In the morningIn the morning

  1. What do you usually do in the morning? – I usually get up, do my exercises, have breakfast, brush my hair, brush my teeth, make my bed in the morning.
  2. At what time do you usually get up? – I usually get up at 7 o’clock in the morning.
  3. At what time do you usually do your exercises? – I usually do my exercises at 7.20 in the morning.
  4. At what time do you usually brush your teeth? – I usually brush my teeth at 7.40 in the morning.
  5. At what time do you usually have breakfast? – I usually have breakfast at 7.30 in the morning.

- What do you usually do in the afternoon?
- We usually go for a walk in the afternoon.

What can we see in the park? (name the pictures – назови картинки)

What can we see in the park?What can we see in the park?

What trees can we see in the park? (insert necessary letters in the words – вставьте необходимые буквы в слова)

Insert necessary letters in the wordsInsert necessary letters in the words

What season is it? (name the season according to the picture that appear on the screen – назовите пору года по картинке)

What season is it?What season is it?

6. What birds can we see in the park? (name the pictures, find the answer behind the pictures – назовите птиц на картинках, найди правильные ответы за картинками)

What birds can we see in the park?What birds can we see in the park?

Let’s do some exercises (прикреплено к названию "name the pictures" на слайде 7 - физкультминутка) And now we will review all we had of the lesson – look at the board and do the crossword with the help of Eclipse Crossword. (решение кроссворда составленного с помощью программы Eclipse Crossword).

The crosswordThe crossword

Solving the crossword.

And after walking in the park we come home and… (активизация лексических единиц у учащихся) What do you usually do in the evening?

In the eveningIn the evening

(Make up sentences using the pictures – составить предложения, используя картинки)

And now we can create our story about our walk in the park. Use the form on the board. (Используя схему на доске – составить текст о прогулке по парку)

Create a story about our walk in the parkCreate a story about our walk in the park

Show me your leaves and I will put you marks for the lesson. (Выставление отметок за урок по количеству и цвету листочков, полученных на уроке, объяснение ошибок)
Stick them on your trees.

And now put your trees on the board and we will get our own autumn park. (учащиеся прикрепляют свои деревья на доске и получается осенний парк)

Thank you!!!

Чтобы скачать материал зарегистрируйтесь или войдите!