Конспект урока английского языка "Knowledgeland"

Конспект урока сопровождается презентацией.

Форма урока: урок-игра.

Цели урока:

  • формирование лексических и грамматических навыков;
  • развитие умения и навыков устной речи;
  • совершенствование навыков чтения.
  • воспитание информационной культуры, поддержание интереса к английскому языку.

Оборудование: ПКпроектор, экран, CD "Way Ahead", "Sing and Learn 1"; дидактический раздаточный материал; презентация.

Ход урока

Организационный момент

Приветствие.

T:  Good morning, dear boys and girls!

Ch: Good morning, good morning

Good morning to you.

Good morning, good morning,

We are glad to see you.

T: I’m glad to see you too.

Речевая разминка

T: I’m fine. And what about you? How are you?

P1: I’m good, thank you.

T: And you?

P2: I’m OK.

T: How are you doing?

P3: I’m well, thank you. Etc.

Введение учащихся в сюжет урока

T: OK, let’s begin our English lesson. Today we have got a magic lesson. We’ll go to Knowledgeland. We’ll meet our friends there and do some tasks.

За каждое правильно выполненное задание вы получите «солнышко». Be active!

Well, let’s say our magic spell.

Boys and girls

Hand in hand

Let’s go to Knowledgeland.

(Слайд №1)

 

Oh, we’re in Knowledgeland. Look, who is this? This is our friend Little Bear. Say “Good morning” to Little Bear.

Ch: Good morning, Little Bear!

LB: Good morning, children. Welcome to our land.

Фонетическая отработка песенки "Fivelittlebears"

(Демонстрация на мультимедийном экране. CD "SingandLearn1")

T: Медвежонок хочет, чтобы мы спели песенку о медвежатах.

Let’s sing a song.

 

Five little bears.

Five little bears

Dancing on the bed,

One fell off and bumped his head.

Mother called a doctor,

And the doctor said:

“No more little bears dancing on the bed.”

 

Four little bears

Dancing on the bed,

One fell off and bumped his head.

Mother called a doctor,

And the doctor said:

“No more little bears dancing on the bed”

 

Three little bears

Dancing on the bed,

One fell off and bumped his head.

Mother called a doctor,

And the doctor said:

“No more little bears dancing on the bed”

 

Two little bears

Dancing on the bed,

One fell off and bumped his head.

Mother called a doctor,

And the doctor said:

“No more little bears dancing on the bed”

 

One little bear

Dancing on the bed,

He fell off and bumped his head.

Mother called a doctor,

And the doctor said:

“No more little bears dancing on the bed”

 

IV. Развитие умения и навыков устной речи.  Загадки о животных

T: Well done! У медвежонка, оказывается, есть сюрприз. Отгадайте его загадку.

It is small. It can swim. It lives in the river. What is it? (a fish)

А теперь вы загадайте загадки, а мы попробуем их отгадать.

P1: It is green. It has a long nose. It can swim. What is it?

 

P2: Is it a bear?

P1: No, it isn’t.

P3: Is it a crocodile?

P1: Yes, it is.Etc. 

Повторение лексики по теме "Части тела"

(Работа с ПК. Выполнение задания 6А. CD “WayAhead”)

T: Посмотрите, к нам пришла обезьянка. Она будет рада, если мы выполним задание. Вы должны собрать части тела обезьянки и надеть на неё одежду.

T: Very good! 

VI. Совершенствование грамматических навыков

(Общий вопрос Is it a cat? Краткиеответынанего: Yes, it is. No, itisntРабота с ПК. Выполнение задания 6B.CD "WayAhead")

T: Соедините точки на рисунке и ответьте на вопросы.

T: Well done! 

VII.Совершенствование навыков чтения

T: Mr. Rule приготовил нам задание.

Let’s read the sentences. (Детям раздаются карточки с английскими предложениями)

I

A dog can skip.

A frog can swim.

Ann has a big cat.

II

Tom and Bob can sing.

Nick has a dog.

It is black.

III

Dick has a big rabbit.

It is fat and big.

Tom can sing.

IV

Ann and Tom can swim.

Tim has seven red pens.

It is a fox.

V

A cat can skip.

Nick has a hat.

It is grey.

VI

Tom cannot swim.

A dog has a box.

Nick has a stick.

VII

A frog can skip.

Ann has a big pig.

It is a black and grey dog.

VIII

It is a big red fox.

Ben has ten cats.

Ann can sing.

IX

Nick has a big dog.

It is grey and black.

It is a red fox.

X

Tom is fat.

Ann cannot skip.

It is a green frog. 

VIII. Динамическая пауза

(Демонстрация на мультимедийном экране. CD "SingandLearn 1")

T: Let’s sing a song.

(Дети поют песенку “ Mulberrybush” , сопровождая пение движениями.)

 

Mulberry bush 

Here we go round the mulberry bush,

The mulberry bush, the mulberry bush;

Here we go round the mulberry bush,

On a cold and frosty morning.

 

This is the way we clap our hands,

Clap our hands, clap our hands;

This is the way we clap our hands,

On a cold and frosty morning.

 

This is the way we stamp our feet,

Stamp our feet, stamp our feet;

This is the way we stamp our feet,

On a cold and frosty morning.

 

This is the way we wash our clothes,

Wash our clothes, wash our clothes;

This is the way we wash our clothes,

On a cold and frosty morning.

 

This is the way we iron clothes,

Iron clothes, iron clothes;

This is the way we iron clothes,

On a cold and frosty morning.

 

This is the way we sweep the floor,

Sweep the floor, sweep the floor;

This is the way we sweep the floor,

On a cold and frosty morning.

 

Here we go round the mulberry bush,

The mulberry bush, the mulberry bush;

Here we go round the mulberry bush,

On a cold and frosty morning.

 

IX. Совершенствование навыков чтения

T: Mr. Rule приготовил нам ещё одно задание.

(Слайд № 2) 

X. Игра "Охотники"

T: Let’s play a game "Hunters"

(На доске скотчем прикреплены слова. Вызываются два « охотника», у каждого своя «сумка». Учитель называет слово, дети ищут его. Кто первым нашёл слово, тот снимает с доски « добычу» и кладёт в свою сумку. Побеждает тот, кто набрал больше карточек. Победитель затем демонстрирует свою «добычу» ребятам, доставая карточки из «сумки» и читая их.)

 

XI. Повторение лексики по теме «Цвета»

(Работа с ПК. Выполнение задания 2 А.CD "WayAhead")

T: Посмотрите какое задание нам приготовил Карлсон. Вы должны прочитать предложения и раскрасить предметы. 

XII. Заключительный этап урока

1. Подведение итогов деятельности учащихся

T: Нам пора возвращаться домой. Say good-bye to our friends.

Ch: Good-bye!

T: Let’s say our magic spell.

Ch: Boys and girls

Hand in hand

Let’s go to our Motherland!

T: We are at home now.

East or West,

Home is best.

2. Выставление оценок.

3. Объяснение домашнего задания.

4. Создание мотивации ожидания следующего урока.

T: The lesson is over. You may be free! Good-bye, dear boys and girls! (Слайд № 3) 

Чтобы скачать материал зарегистрируйтесь или войдите!