Цель: познакомить учащихся с традициями Англии и Америки на примере празднования Рождества (Christmas 25th).
Задачи:
Образовательные цели:
Развивающие цели:
Воспитательная цель:
Способствование воспитанию чувства коллективизма и взаимопомощи.
Оборудование: плакаты с изображениями камина и домика гномов, плакат с нарисованным снеговиком, картинки с символами рождества, предметы-символы рождества (снеговик, Санта Клаус, коробки с подарками, поздравительные открытки, свечи, чулок с подарками), ёлочные игрушки для украшения ёлки, костюм Санта Клауса, костюмы гномов и Белоснежки, рождественские венки и колокольчики, аудиозапись песен, ёлка.
Сценарий
1 гном - Hello dear boys and girls. Hello, dear teachers.
We are very glad to see you here. We shall celebrate Christmas today. We shall sing songs and dance, play games. We hope you will enjoy this party.
2 гном - On the 25th of December people celebrate Christmas - a beautiful holiday, which is loved by children and adults; when everything is decorated with lights and toys;
3 гном - when we see Christmas trees everywhere; when people buy presents and cook special food, send cards and have parties! And we'll celebrate this holiday now.
4 гном - Christmas is the best holiday for most British families. It's the most important festival of the year. It combines the Christian celebration of the birth of Jesus Christ with the traditional Christmas festival
5 гном - on Christmas people wish their relatives and friends a merry Christmas. The traditional dinner on this day is roast turkey and Christmas pudding
6 гном - Christmas is also the day when Santa Claus visits us and brings us presents
7 гном - Знаете ли вы, что на далёком севере, на северном полюсе живёт Санта Клаус. В течении всего года Сана и его помощники гномы готовятся к рождеству. Они читают письма детей, готовят по их заказам подарки, ведут книгу об их поведении, записывают и плохие и хорошие поступки. А затем складывают подарки в мешок к Санте. Словом приближается Рождество, всё надо успеть. Давайте и мы заглянем туда.
1 гном – The 23d of December
2 гном – заполняет красную книгу
…Имя…..is a good pupil
…Имя…..likes English
…Имя…..is a lazy bone
3-7 гномы складывают коробки под ёлку
1 гном: The 24th of December
Белоснежка: Think about Christmas
Christmas is coming
Hurry up working.
Гномы бегают, собирают подарки и кладут их под ёлку:
Oh, Christmas is coming
We should be ready.
Белоснежка:My dear Dwarfs, do you like Christmas?
Гномы: Yes, yes we love Christmas
Белоснежка: But why?
3 гном: I love Christmas for many things
Trees, candles, angel wings,
Stars in the heavens,
Snow covered hills,
Little toy trains,
Dolls in their frills.
4 гном: I love Christmas, ribbons of gold,
Familiar carols, so very old.
Sweet candy canes, bright red sleds,
Little ones tucked snug in their beds.
5 гном: I love Christmas but most of all
I look forward to a neighbor’s call
A friendly chat, a cup of tea
Love in the home means Christmas to me.
Белоснежка: And what does Christmas mean to you?
(отвечая, гномы составляют рождественскую композицию)
1: Christmas is a fir-tree.
2: Christmas is Santa Claus.
3: Christmas is a fireplace with stockings.
4: Christmas is a pudding.
5: Christmas is a candle.
6: Christmas is boxes with presents.
7: Christmas is cards and crackers.
Белоснежка: And now lets call Santa Claus
Гномы зовут Санта вместе с ребятами: Santa Clause, come here
В класс входит Санта: Hello children! How are you? Do you know my name?
My name is Santa Clause. I am from the North Pole.
I want you to answer my questions about Christmas
Santa: Thank you for your answers It is so cold in the street and you can be ill. Let’s do exercises. That’s why I want you to sing a song “Clap…”
Santa: Look children! What a nice Christmas tree we have! But it without toys! Let’s decorate it with your toys. (дети украшают ёлку игрушками, сделанными дома или на уроке труда)
Santa: thank you very much. Look, children! What a nice Christmas tree we have! How many beautiful toys! And now let’s sing a song about our Christmas tree!
Let us dance together!
Give your hands to me!
We will make a circle
dancing merrily.
Listen to the music!
What a happy sound!
Let us sing together
As we dance around.
Поют песню на мотив “В лесу родилась ёлочка” и водят хоровод:
The Fir Tree came here from the wood!
It there lived and grew.
It’s very nice and beautiful,
It now belongs to you.
You take each other hands in hands,
And go round the (New Year) Tree
You will enjoy it very much
Because it’s always green.
Santa: Let’s play a game “ make up a word” (ребятам даются буквы и они должны встать так чтобы получилось слово Christmas)
Santa: Boys and girls, do you know the poems about winter and Christmas?(ребята рассказывают стихи и получают подарки)
Santa: Now let’s play “Snowflakes” (поставить 4 стула, 4 ученика бегают вокруг них пока играет музыка, как только музыка остановлена они должны занять стул) Победитель получат подарок.
Santa: I am so tired. I want to have a rest .Sing me a song “Jingle bells” (дети поют )
Dashing through the snow
In a one-horse open sleigh
O'er the fields we go
Laughing all the way;
Bells on bob-tail ring
Making spirits bright
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight!
Chorus:
O! Jingle bells, jingle bells,
Jingle all the way!
Oh what fun it is to ride,
In a one-horse open sleigh, hey!
Jingle bells, jingle bells,
Jingle all the way!
O what fun it is to ride,
In a one-horse open sleigh!
Опять блестит снежок
У елок на ветвях,
И мы с тобой опять
Катаемся в санях.
Сугробы по краям
Мелькают все быстрей,
Все громче бубенцы звенят,
И нам все веселей!
Припев:
Динь-динь-динь, динь-динь-динь,
Бубенцы звенят,
Снег летит из-под копыт,
И сани вдаль летят!
Динь-динь-динь, динь-динь-динь,
Звонче бубенцы,
И веселый смех летит,
Летит во все концы!
Santa: Let’s congratulate each other and sing the song “We wish you a merry Christmas”
We wish you a merry Christmas,
We wish you a merry Christmas,
We wish you a merry Christmas
And a happy New Year!
Santa: I am so sorry children but our party is over. But I hope to see you next year! Stand up, please. Good-bye! See you later.