Цель урока: формирование лексического и грамматического материала.
Планируемые результаты:
УМК: "Brilliant English", (Ю.А. Комарова), рабочая тетрадь, наглядный материал.
- Stand up, please! Good morning, children! (Good morning, M.E.)
- I’m glad to see you. (We are glad to see you too!)
- Let's do our morning exercises. (recording)
- Sit down, please!
- Let’s continue our lesson with the phonetic drill. Open your books at page 51. Here you can see a tongue twister (прочитать): An orange is in an orange cage.
- Today we will practice the sound [dƷ]. Repeat after me, please [dƷ], [dƷ], [dƷ].
- Послушайте, как произносится звук [dƷ]. (Аудиозапись № 48, ex.1 p. 51)
- Let’s read the words with the sound all together, repeat after me. (Проговаривание по слову за учителем)
- Let’s translate this tongue twister.
- Let’s read all together, repeat after me.
- Now read one by one.
- Ok, thank you. Now I want you to repeat the colours. (Повторить лексику из раздела 5. Аудиозапись "What colour is the sun?")
Проговорить названия четырех цветов: blue, yellow, red, green.
- Show me your pen, please, and answer the question: What colour is it?
- Excellent!
- Today, children, we will learn some new words. First listen to me.
Введение слов: page, parrot, а также новые цвета black, white и pink.
Прикрепить все карточки с изображениями обезьяны, кролика, цветка и попугая на доску.
Указывая на попугая, сказать: It's a parrot. It's red. It's a red parrot. Затем сказать то же самое обо всех остальных животных на картинках.
- Now let's listen to the words and try to repeat them. (Ex. 3 p. 52. 1-е прослушивание без повторения, 2-е - повтор за диктором)
- And now, children, please, open your copybooks, write down the date.
- Now, children, write down the words a parrot, a page, black, white, pink into your copybooks. (Записывают слова в тетради с переводом)
- Look at the pictures in Ex. 5 on page 52
- Маша сейчас ведет урок и рассказывает своим ученикам о каком-то животном.
- Попробуйте догадаться, о каком животном она говорит, определите тему урока Маши. (parrots)
- Tell me, please, what colour is the parrot?
– Now let's listen to the story. (Предложить детям послушать, как все происходило)
Физкульминутка
- Let's have a rest.
- Look at the pictures and say what you see.
Спросить, кто изображен на них. Затем предложить учащимся самостоятельно прочитать предложения под картинками. Пояснить, что из двух предложений они должны выбрать то, которое относится к картинке, и прочитать его. Проверить правильность выполнения задания.
- Please, open your record books, write down your home task for the next lesson.
- Your homework is: Ex. 1, 2 p. 51 listen, read, ex. 5 p. 52 listen, read, WB p. 38
- So, what new have you learned at this lesson today?
- Let’s repeat the colours! Well done!
- Stand up, please!
- The lesson is over, goodbye. See you on Tuesday.