Конспект урока английского языка в 10 классе на тему "Healthy Diet, Helthy Lifestyle"

УМК: "Team Up-10".

Задачи урока:

  • систематизировать знания учащихся по теме "Еда и здоровье";
  • совершенствовать речевые умения, навыки монологической и диалогической речи, умения высказываться логично, связно, и продуктивно;
  • активизировать использование речевых клише и выражений, активизировать работу каждого учащегося.

Оборудование: учебник "Team Up" 10 класс (А.В. Мишин, И.А. Громова), ПК, проектор.

Ход урока

Организационный этап

Учитель приветствует учеников.
- Goog morning, my dear boys and girls. I'm very glad to see you. (Good morning, teacher…)
- How are you? Did you sleep well? (I’m OK. Yes, I slept well…)

Учитель создает эмоциональный и деловой настрой.
I’m glad to see you and first of all, let’s remember what we were talking about at our last lesson. (How to keep fit, physical actvities)

Постановка цели и задач урока.

I would like you to watch the video. (Видео показ по теме)
Dear friends, try to guess the theme of our lesson. (Helthy Diet, Helthy Lifestyle)

On the table you have cards. You have to match the expressions to these pictures.
So, what are we going to discuss today?
Well done.

Посмотр видео

Study the Glossary and wright down the expressions with Russian translation.
Choose the correct words to complete the sentences. (стр. 170 № 2, № 4. Yes, it can be. / No, the reason is something else)

Аудирование, распознавание на слух полной информации

Просмотр видео 2-й раз
Let’s watch the video once more and make your opinion on these questions and then we’ll discuss them in groups. (работа в группах, стр. 170 № 5)

What are the most important components of a healthy lifestyle?
Whan should we do to be fit and well?

Whose responsibility is it to teach children how to have a healthy lifestyle?
What does the word WELLNESS mean? (Учащиеся отвечают по очереди, что поняли, высказывают свою точку зрения, приводят аргументы)

Рефлексия

Учитель задает наводящие вопросы, требующие структурировать знания и отрефлексировать работу на уроке. Учащиеся структурируют знания, логически выстраивают правильный ответ, оценивают себя.

Well, what have you learnt from our lesson? (We have learnt a lot of about health and diet)
What was interesting for you? (We have known some health problems and their reasons. We have learnt more about dangers of being underweight and overweight)

What was the most difficult part of the work? (The most difficult was to listen and to understand people on the video)
Do you think you worked well today?

Домашнее задание

Please, write down your home task. Ex. 6 page 170.
You should write a blog describing a week you were on a diet saying what you ate and how you felt.

You all worked very good, your marks are…
Good buy and have a nice day!

Размер:
22.46 Kb
Скачали:
1