Цель урока: совершенствовать коммуникативные, личностные и познавательные навыки c использованием проектной технологии.
Задачи:
Оборудование: компьютер, проектор, презентация, рабочие листы с текстами, шаблоны буклетов, информация для буклетов, клей.
- Good morning, boys and girls! I am glad to see you. (Good morning, dear teacher. We are glad to see you too!)
- Sit down, please. How are you?
- Let’s start our lesson. I wish you successful work.
- Look at the blackboard. Match the English proverbs with their Russian equivalents.
- Read, please. (Читают, переводят пословицы, сопоставляют с русскими эквивалентами пословиц)
- What do you think we will talk about? (На основе прочитанных пословиц, делают предположения, о чем пойдет речь на уроке)
- Yes, you are right!
- Все эти пословицы говорят о том, что нет в мире лучше места, чем дом, чем родная земля. И куда бы вы не поехали, куда бы вас не забросила судьба, роднее места вам не найти.
- We will talk about the Homeland or Motherland. (объяснить разницу между словами)
- What associations do you have with the word homeland? (Говорят, с чем у них ассоциируется Родина. Перечисляют слова)
- Итак, сегодня мы будем говорить о родном селе. Давайте вместе сформулируем цель урока. (Научиться рассказывать о родном селе на английском языке)
- Look at new words. Let’s read and translate them. (читает незнакомые слова, переводит)
- Listen and repeat at me. (отработка новых слов)
- Read and translate the texts, then answer the questions, do the translation. (учащиеся отвечают на вопросы, переводят предложения с русского на английский)
- OK, now I propose you to do the leaflet about the landmarks of Sampur and do the presentation of our village as a guide. (Делают буклет на основе прочтенной информации)
- I give you some minutes. А нашим гостям предлагаю посмотреть видео "Сампур с высоты птичьего полета".
- You time is over. Stop work.
- The first group shows your leaflet and describes it. You have 3 minutes.
- Excellently done! Let’s listen and read about your village.
- Thank you, sit down please.
- The second group shows your leaflet and describes it. You have 3 minutes.
- Thank you, sit down please.
- I’m so pleased with your projects.
- They were very interesting and lovely.
- Well done.
- My friends! What have you learnt today? (We can tell about my native village in English)
- Can you tell to your friends about your village in English?
- What have you learned on our lesson? (We can say what we do the lesson)
- Did you like the lesson? (отвечают на вопросы учителя)
- What did you like?
- Finish the sentences:
Homework
- Please open your record books and write down your homework.
- It’s time to sum up our results
- Thank you. The lesson is over. Good-bye.