Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 3-4 классов "These different animals"

Цель: воспитание бережного отношения к животным, ответственности за содержание домашних животных и понимания того, что они – братья наши меньшие, а не объект развлечения.

Задачи:

  • совершенствовать навыки практического овладения английским языком по теме "Животные" по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению и письму;
  • воспитывать чувство ответственности за прирученных животных.

Оборудование: компьютер, презентация к мероприятию, видео, карточки с животными, детские рисунки.

Форма проведение: урок-игра.

Ход урока

Good afternoon, dear children! I`m glad to see you! Today we have an unusual meeting!
And first of all let’s watch some video. (Дети смотрят видеоролик о животных)

How do you think what is the topic of our event! (Тhe аnimals)
Yes, the аnimals!
The topic of our event is "These different animals"…

Tell me please, what will we do on our event? (speak about animals)
Before we start our event, let's split into two teams

Конкурс "Назови животное"

Look! We’ve got a lot of pictures different animals!
Name these animals, please! (Команды отвечают по очереди и получают за каждый правильный ответ балл. Если команда затрудняется дать ответ, то право на ответ получает команда соперник)

You’ve named many animals.
What groups can we divide them into? (wild, farm, pets)

Look one more and answer:

  1. Who lives on the farm? (a hen, a pig, a horse, a rabbit, a dog, a rooster)
  2. Who lives in the zoo? (a lion, a tiger, a fox, a bear, a wolf)
  3. Who lives in the forest? (a tiger, a fox, a bear, a wolf, a monkey)
  4. Who lives in the house? (a cat, a dog, a fish, a parrot, a hamster)

Конкурс "Кто, где живет?"

Капитаны команд по очереди вытягивают название животного, после чего команда отвечает о месте его проживания/

Playtime

I can run like a dog,
I can jump like a frog,
I can fly like a bird,

I can swim like a fish,
Splish, splash, splish!

I know that you have got pets. Can you tell us about your pets? (Дети рассказывают о своих питомцах)
How do you take care of your pets? (take them for a walk, feed, take to a vet)
How do you think, do you need to take care of other animals? (Yes, we do)

How do you care about them? (We and our parents build birdhouses for birds, feed them with seeds, put the drinkers. For dogs and cats - give some food and put the drinkers)
Do you know that our state takes care of animals too?
Let’s watch some video. (Просмотр ролика про заповедники и национальные парки)

How many reserves do we have in our country? (100)
And how many national parks do we have? (33)
How can people help these reserves and parks? (people can donate money to buy food or pay vets)

Конкурс "Животное из красной книги"

Командам предоставляются картинки разных животных. Нужно определить животных из Красной книги.

Итог урока

Today we talked about different animals. You have learned a lot of new and interesting things.
Treat animals with care and love, and they will definitely reciprocate.
Our event has come to the end. Goodbye!

Чтобы скачать материал зарегистрируйтесь или войдите!