Данный коспект помогает изучить лексику по теме "Игры".
Цели и задачи урока:
- Good morning, children! I'm glad to see you. (Good morning, teacher. We are glad to see you to)
- What games do you remember? (Tag, leapfrog, hopscotch, hide-and-seck)
Устный опрос учащихся ех. 1, р. 20 (р. 20)
- Do you like to play tag (leapfrog ...)?
- Yes, I do. I like to play tag (leapfrog…)
- No, I don't. I don't like to play tag. (leapfrog...)
- Does your friend like to play hopscotch? (hide-and-seek)
- Yes, he (she) does. My friend likes to play hopscotch. (hide-and-seek ...)
- No, he (she) doesn't. My friend doesn't like to play hopscotch. (hide-and-seek…)
- What games do you play with your friends? (We play leapfrog and hide-and-seek)
- Do you want to play tag? (Yes, I do. I want to play tag. No, I don't.
- I don't want to play tag. I want to play hopscotch.
Ex. 3, p. 20 (p. 22).
После проведенной беседы ученики уже с легкостью справятся с упражнением. Предлагаeтся провести эту работу в группах. Учитель контролируeт, проходя между рядами.
Ex. 4, 5, p. 20 (p. 22)
Ключевые структуры предлагается вынести на доску, чтобы не тратить время на перевод заданий к этим упражнениям. По окончании выполнения этих заданий учащиеся из каждой группы рассказывают, что они узнали друг о друге.
- Irina, what do you know about Vova? (Vova likes to play leapfrog. but he doesn't like to play hopscotch)
- Look at the pictures on p. 21. Say what they can or can't do well, what they like or don't like to do. Read the example.
В этом упражнении можно поиграть в "Снежный ком", дав учащимся время запомнить изображения
- What about you?
- Can you skip well?
- What can't you do well?
- Do you like to jump?
- Why do you like to jump?
- Why don't you like to jump?
- Can your friend run well?
- Does your friend like to skip?
- That is all for today.
- Thank you for your work. Write down your home task.
Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учеников.
- What games did we speak about? (ответы учащихся)
- The lesson is over, good-bye. (Good-bye, teacher)
Домашнее задание
Ex. 9, p. 23 - listen and read.