Конспект урока по английскому языку на тему: Writing skills. Formal letters/Emails. Formalstyle

Модуль 7 In days to come «Моё будущее». Lesson 5
Тема: Обучение письму. Официальные письма. Закрепление навыков письма. Официальный стиль

Цели:
- освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Проблемы соседства»;
- научиться писать доклад (предложения и рекомендации);
- развивать навыки во всех видах речевой деятельности.

Оборудование: УМК "Spotlight" - 11, под редакцией Ю. Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.

Ход урока

Greeting 1. Беседа

T: Good morning, boys and girls.
P-s: Good morning, teacher.
T: I’m glad to see you.
P-s: We are glad to see you too.
T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?
P1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока

T: Well, today we have an interesting lesson as we are going to learn the types, structure and style of personal letters/Emails.

Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу

T: A letter. What does it mean? Give the definition
P: A letter is a written/printed message addressed to a person or organization.
- Why do people write letters?
- Whom can we write letters?

P: Such letters are called personal – a letter dealing with personal affairs.
- Do people often write letters nowadays? Why?
- What purpose do you write a personal letter with?

Check on 4. Фронтальный опрос
Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлого урока.

Основная часть урока

Speaking 1. Развитие умений монологической речи. Identifying the style letters/emails. Ex1 p128. (д.з.)

T: Look at the types of letters/emails (A-G) below. Who is each one written to? Which are formal? Why?
P: А - a course director/formal/letters of complaint are always format
В - your friend )
С - your aunt
D - a hotel owner/formal/you do not know the hotel owner and are asking him to do something for you so politeness is essential
Е - your friend
F - the organiser of an event/formal/you do not know the speaker well and wish to be polite
G - a visiting speaker/formal/you do not know the speaker and are asking him to do something for you so politeness is essential

Reading 2. Развитие умений ознакомительного и поискового чтения

a) Identifying beginnings and endings of formal letters Ex2 p128. (д.з)
T: Read the extracts from some formal letters below. Which are beginnings and which are endings? Find the pairs. Which letter from Ex. 1 does each pair belong to?
P: 1 ending
2 beginning
3 beginning
4 ending
5 beginning
6 ending
7 ending
8 beginning
1,3 – G 2,6 – F 2,6 – F 7,8 - A
b) Understanding a rubric Ex3 p129.
T: Read the rubric arid underline the key words. Answer the questions. Then read the model and check.

P: Key words: advert, summer English course,; notes, email, course director,; asking for more information, 120-180 words (Ключевые слова: реклама, летние курсы английского,; заметки, Электронная почта, руководитель курса; задавая дополнительные сведения 120-180 слов)

P: 1) Someone who is interested in attending a summer English course in Oxford. (Кто-то, кто заинтересован в летнем курсе английского в Окфорде)
2) Diana Hughes, because she is the course director (Диана Хьюс, так как она - директор курса)
3) Dear Mrs Hughes/Yours faithfully, (full name) (Дорогая Мисис Хьюс/Искренне Ваш)
4) All the notes must be included in the email (Bee записи следует включит в е-майл)
5) 5 paragraphs. (5 абзацев)

Para 1: opening remarks and reason for writing (абзац 1 -вступительное слово и причина письма)
Paras 2-4: development of subject including all the notes (абзацы 2-4 - развитие темы, включая все записи)
Para 5: closing remarks, other comments (абзац 5 -заключительное слово, другие записи)

Speaking 3. Развитие умений монологической речи. Identifying the style letters/emails. Ex4 p129.

T: Read the email again. What is each paragraph about? Have all the points from the notes been included?
P: Paragraph 1 - opening remarks (I have just read your advertisement...)/ reason for writing (I have a few questions that I would like to ask first) (Абзац 1 - вступительное слово, причина письма)

Paragraph 2 - first note (I would like to know how much...) (Первая запись)
Paragraph 3 - second note (... the classes are small. How many students...?) (вторая запись)
Paragraph 4 — third/fourth notes (I would be very interested in...) (третья/четвертая запись)
All the notes have been included. (Все записи были включены).

Физкультминутка

Возьмите друг друга за руки и произнесите:
«Good, better, best,
Never, never rest,
Till your good is better,
And your better best»
A теперь попытайтесь произнести эту скороговорку быстрее.

Vocabulary practice 4. Активация лексического материала урока

a) Finding formal equivalents. Ex5 p129.
T: In pairs, find formal words/ phrases in the email in Ex.3 which mean the same as the more informal ones below.

P:

  1. would like to know how much each of the courses cost, (хотел бы узнать какова стоимость каждого курса)
  2. I would like to (я бы хотел..).
  3. I look forward to hearing from you soon. (Я ожидаю услышать о вас скоро)
  4. Thank you very much for your time. (Спасибо большое за потраченное на меня время)
  5. options (варианты)
  6. in order to further improve my English (в целях дальнейшего совершенствования английского языка)
  7. on average (в среднем)
  8. before I decide which one to take (до того, как я решу, какую выбрать)
  9. states (утверждает)
  10. Would this be possible? (Может быть это возможным?)
  11. Yours faithfully (С уважением)

b) Matching introductory sentences and supporting details Ex7 p129.
T: Match the introductory sentences(1-3) to the supporting details (A-B . There is one sentence you don't need to use.
P: 1. — 2. В З. А

Speaking 5. Развитие умений монологической речи. Ex8 p129.

T: Read the rubrics (A&B) and underline the key words. Then answer the questions in pairs.
P:
1. you are someone who has just done a six-week acting course writing to the course director, Mr Evans (вы, тот кто только прошел шестинедельный курс, пишете директору, мистеру Эвансу)
2. letter of complaint (письмо-жалоба)
3. formal style (официальный стиль)
4. All notes must be included (все записи следует вкл)
5. Para 1 — opening remarks, reason for writing (Абзац 1 - вступительное слово, причина письма)

Paras 2,3 - main body (include all notes) (Абзац 2,3 -основная часть)
Para 4 - closing remarks, other comments (Абзац 4 -заключительное слово, другие записи)
6 Dear Mr Evans/Yours faithfully, (your full name) (Дорогой, мистер Эванс/С уважением, ваше полное имя)
Word dictation

инструмент

tool

Глупец

fool

Ловушка

trap

Ценность

worth

Минута

minute

непростительный

unforgiving

Талант общения с разных слоёв общества

the common touch

достоинство

virtue

заставлять

force

Потеря

loss

очередь

turn

Куча

heap

Потёртый

worn-out

ловушка

a trap

Искать истину

twistthe truth

Обманщик

impostor

Триумф

triumph

цель

aim

хозяин

master

Сдерживаться, оставаться спокойным

keep one’s head

Заключительная часть
Homework 1. Домашнее задание

Чтобы скачать материал зарегистрируйтесь или войдите!