Модуль 7 In days to come «Моё будущее». Lesson 6
Цели:
Активная лексика: Scrap by, meager, get carried away, interactive, one-on-one discussion, gown, go on
Оборудование: УМК "Spotlight" - 11, под редакцией Ю. Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация, НО.
Greeting 1. Беседа
T: Good morning, boys and girls.
P-s: Good morning, teacher.
T: I’m glad to see you.
P-s: We are glad to see you too.
T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?
P1: Today is …
Aim 2. Сообщение темы и цели урока
T: You’ll graduate school very soon and I hope you’ll continue your education. Look at the titles and picture on the website.
T: Who do you think it is for?
P: The website is for pupils who want to enter to university or college.
T: What do you expect to learn from it?
P: About Universities, Colleges. About student life.
T: Our topic is "Uni Life.". "Education is a progressive discovery of our own ignorance.". Let's translate it. What a clever thought it is, isn't it?
Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу
T: Now a question line. Education is very important for us. It's true.
What is important for you when you choose a University?
(Ученики называют важные для них моменты, которые влияют на выбор университета)
1. City/ place
2. accommodation
3. teachers
4. free time activitiesT: Answer my questions, please.
What do you want to be?
P: I want to be a …
Have you already chosen a University for further education?
P: Yes, I want to study at … University.
T: What about you …?
T: Thank you! I hope your dreams come true.
Check on 4. Фронтальный опрос
Homework. Устная или письменная проверка лексического материала прошлого урока.
Основная часть урока
Listening 1. Развитие навыков аудирования. Ex1, p131.
T: Look at the titles and picture on the website. Who do you think it is for? What do you expect to learn from it?
P1: I think this website is for people who are interested in going to university in the UK.
P2: I expect to learn a little about different British universities.
T: Now you will listen to 5 students and their stories about life at Universities.
Listen to the text and try to answer: Which student(s) mention(s):
Reading 2. Ознакомительное и поисковое чтение. Reading for specific information.
а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению.
T: Now open the student’s books p.131. Here is the text you’ve listened. First let’s explain the words in bold.
На доске записаны слова. Учитель просит учащихся объяснить значение слов без словаря. Запись слов в словарь.
endless |
[ ˈendləs ] |
бесконечный |
|
scrape by |
[ skreɪpbaɪ ] |
Быть ограниченным в средствах на существование |
|
meager |
[ ˈmiːɡə ] |
скудный |
|
get carried away |
Увлечься, восхищаться |
||
interactive |
[ ˌɪntəˈræktɪv ] |
взаимодействующий |
|
one-on-one |
[ wʌnɒnwʌn ] |
Один на один |
|
gown |
[ ɡaʊn ] |
Балахон, мантия |
|
go on |
[ ɡəʊ ɒn ] |
продолжать |
b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.
T: Read the text and answer some questions.
с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного. Ex2, p131.
T: Which student(s) mention(s):
P: 1. Matthew Springer
2. Sylvie LeGrange, Steven Howard
3. Sarah Miles
4. Sarah Miles
5. Steven Howard
Физкультминутка
Practicing vocabulary 3. Активация лексического материала.
a) Matching words with their meanings. Ex3, p131.
T: Match the underlined words with their meanings:
scraping by (сводить концы с концами): |
managing to live with very little money (удаваться жить с очень небольшим количеством денег) |
meager (скудный): |
very small (очень маленький) |
get carried away (увлечься, восхищаться): |
be overenthusiastic (быть слишком увлеченным) |
interactive (взаимодействующий): |
allowing communication (позволяя общение) |
one-on-one (один на один): |
involving only two people (включая только двух людей) |
gown (балахон, мантия): |
loose formal robe (свободная формальная одежда) |
going on (происходит): |
happening (происходит) |
b) Practising vocabulary related to student life; giving a talk about Oxford University. Ex4, p131.
T: List all words related to university from the text in Ex. 1 under the headings.
places: |
lessons: |
accommodation: |
teachers: |
after-school activities: |
campus, Student Union, library, college dining hall
|
lectures, essay deadlines, private research, seminars, tutorial
|
halls, student house
|
tutor
|
university newspaper, drama club, canoeing club, parties, concerts, hanging out, formal dinners, social life, band, theme night |
Speaking 4. Развитие умений диалогической речи
T: Imagine you are meeting a friend who is studying at Oxford University. Use the words to ask about his/her university life (ученики, работая в парах, задают вопросы и рассказывают о жизни студента).
Word dictation
Сталкиваться с |
come up against |
Придумывать оправдание |
Dream up an excuse |
Разбить чьи-либо надежды |
dash one’s hopes |
Ходить вокруг да около |
Beat around the bush |
Потерять надежду |
give up hope |
Осуществление мечты |
a dream come true |
Возлагать надежды на кого-либо |
pin one’s hopes on |
Успокаивать, подбадривать |
get one’s hopes up |
Старого лечить, что мёртвого лечить |
You can’t teach an old dog new tricks |
Возлагать большие надежды на |
have high hopes of |
Заключительная часть
Homework 1. Домашнее задание
T: Open your diaries, please, and write down your home task: Письменно выполнить упр.5 стр.131. Прочитать и устно перевести упр.2 на стр.138. Выучить новые слова, повторить слова прошлых уроков.
Summarizing 2. Подведение итогов урока