Направление внеурочной деятельности: экологическое.
Цели:
- Создание условия для систематизации и обобщения ранее приобретённых знаний по английскому языку, апробации обучающимися своих знаний в смоделированной жизненной ситуации.
- Формирование у подростков социальных компетенций, необходимых для конструктивного, успешного и ответственного поведения в обществе.
- Воспитание гражданской идентичности и чувства гордости за свою Родину.
№ |
Этапы деятельности |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
1. |
Организационный этап |
Good afternoon, glad to see you, Take your sits |
Ps greet the teacher and the guests
|
2. |
Подготовительный этап |
Look at slide 2 Read please the sentences What are they about?
Look at slide3 Read the names of animals
What is the theme of our meeting?
Yes, good of you. Let’s chose this theme Our lesser brothers |
Ps read
Ps They are about animals, birds
Ps read One by one
Ps Animals are our friend They live with us They our brothers |
3. |
Основной этап |
I suggest you to answer question and make up sentences (slides 4,5)
Slide 6 group work
Why are they in danger? Slides 8,9 help you
Animals write us telegrams they ask for a help slide 10 What should we do to save them?
Our theme is that animals аre our lesser brothers
Why is it so? Slide 12, 13 |
Ps try doing this work
Ps in each group find animals And birds which are in danger
Ps make up sentences using these slides
Ps answer using slide 11
Ps do this work Read sentences |
4. |
Заключительный этап |
We see that we have much in common with animals. Are you ready to help them? Slide 14 |
Do together with the teacher |
5. |
Рефлексия |
Slide 15 |
|