Конспект сопровождается презентацией.
Задачи:
1. Продолжать учить воспринимать иноязычную речь на слух с извлечением необходимой информации, развивать диалогическую речь в ситуации “in the café”
2. Развивать способность к осмысленному восприятию, к распределению внимания, догадке.
3. Воспитывать умение сотрудничать, работая в паре; слушать друг друга внимательно, не перебивая.
Ход урока
1. Приветствие
2. Who is absent today? Today at the lesson…
За каждое правильно выполненное задание вы будете получать картинку- часть ребуса, чтобы в конце урока угадать слово.
3 Фонетическая разминка
Answer my questions:
- What is your name?
- What is your surname?
- How old are you?
- Where are you from?
- Are you reading a book now?
- Are you sitting now?
- Are you sleeping now?
- Are you having an English class now?
- Is your mother cooking now?
- What is your mother(father, sister, friend) doing now?
- When do you usually get up?
- Where do you have breakfast?
- Do you read books every day?
- When do you usually play computer games?
- Does your father wash dishes?
- Where do you watch TV?
- How many classes a day do you usually have?
- What do you like to eat for breakfast(lunch, dinner, supper)?
- When do you usually have supper?
4. Аудирование (слайд 2)
Послушай и выбери то, что едят эти люди.
1 Today we have bananas for lunch.
2 Bread is very good for breakfast.
3 Do you drink coffee with milk?
4 What vegetables are Emma eating?
5 Mum, I’d like some chicken and rice for dinner.
6 Does your father like tomato?
7 Can you give me some porridge, please?
Keys:
1 d 2 b 3 e 4 c 5 a, h 6 f 7 g
5. Построение диалога “In the Café” (пленка 178, слайд 3)
1) прослушать
2) прочитать по ролям
3) построить свой диалог в парах на основе меню
6. Учитель раздает карточки, на которых начало или конец слова.
cucu |
mber |
porr |
idge |
su |
gar |
chic |
ken |
vege |
table |
tom |
ato |
Необходимо найти себе пару и выполнить следующее задание
Распредели слова по группам:
tea, tomato, apple, cheese, cucumber, soup, bread, milk, butter, banana, juice, rice, jam, coffee, eggs, salad, ham, porridge, ice- cream, fish, cake, pizza, orange, chicken, chocolate
Drinks |
Vegetables |
Fruit |
Cold Food |
Hot Food |
Sweet Food |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ключ: слайд 4
7. Найди ответ на вопрос (слайд 5)
1 Is the chocolate in the cupboard? |
a) In the kitchen. |
2 What colour are the tomatoes? |
b) They are red. |
3 How many tomatoes does Nick have? |
c) No, thank you. |
4 Would you like some vegetables? |
d)Cucumbers. |
5 Where are they cooking? |
e) Some salad and an apple. |
6 What vegetables do you like? |
f) Yes, it is. |
7 What does Jane usually have for lunch? |
g) Four, I think. |
Key:
1 f 2 b 3 g 4c 5 a 6 d 7 e
8 Найди лишнее слово (слайд 6)
1 cheese, sweet, coffee, cucumber
2 tea, milk, cheese, juice
3 tomato, orange, banana, apple
4 eat, drink, like, coffee
5 dinner, supper, porridge, lunch
9. Чайнворд: найди слова (слайд 7)
Key: 16 words:
bread
cucumber
juice
cheese
tomato
yogurt
fish
chicken
ham
cake
butter
sugar
porridge
tea
egg
rice
10. Разгадай ребусы (слайды 8-10)
Key:
1 rice
2 drink
3 butter
11. За каждое задание вы получали картинку. Давайте угадаем слово.
Key: hamburger
12. Дополнительные задания:
Игры «Снежный ком», «Съедобное- несъедобное»
Пантомима «Что я ем?»
13. Подведение итогов
Домашнее задание: Разработай меню для своего ресторана