Цель урока: активизация лексики по теме "Где живут люди".
Задачи:
УМК: "Английский язык" для 7 класса Ю.А. Комарова.
Приветствует учеников создает эмоциональный настрой, напоминает правила поведения на уроке.
Good morning! Glad to see you! Sit down, please!
Let’s remember our rules at the lesson…
Определение темы, целей и задач урока
На доске CKNEITH GRATUI EMORDBO LALH
What three of the words have in common, and which is the odd one out? (Kitchen, guitar, bedroom, hall)
Odd one – guitar. The other three words are rooms in a house.
Let’s look at the screen and try to guess our topic. (Ролик)
Well, what will our lesson about?
Введение новых слов и активизация известных выражений. Проводит фонетическую разминку с помощью упр. 1 стр. 34.
Please, open your books and read the words in the box. Then match the words with the numbered items in the picture
1. wardrobe 2. bed 3. desk 4. computer 5. bath 6. toilet |
7. lamp 8. sofa 9. table 10. chair 11. cooker 12. fridge |
Ex. 2. Listen and check your answers. Then repeat the words. Good!
Look at the picture and tell me which parts of the house you can see. (bathroom, bedroom, kitchen, living room, dining room, garden, study)
Игра на запоминание слов
Let’a play a memory game. Look at the pictures attentively! На доске In my bedroom, I’ve got…
a) Close your books. What’s number 1?
b) Well done! And now make the sentence longer
c) We should remember prepositions of place to desribe the place where we live. Let’s do ex.4. Complete the sentences.
Физминутка
Children, do what Simon says.
Simon says put your book on your head, stand between the board and the window. (Дети выполняют то, что им говорит Саймон)
Учитель предлагает презентовать описание домов. Дает установку на оценивание групп. Комментирует выступление детей.
So, let's present your posters! Each team – here are the criteria to assess the work.
Учитель предлагает оценить работу учащихся на уроке с помощью приема "незаконченных предложений" и цветных карт самооценивания работы.
That’s all for today. Are you tired?
I like your job! What’s your opinion about the lesson? What was the best task for you?
Now finish the sentences:
Thank you for the lesson.
Домашнее задание
Look at the board and write down your hometask.