Конспект урока английского языка в 7 классе "Where do you live"

Цель урока: активизация лексики по теме "Где живут люди".
Задачи:

  • формировать языковые навыки в рамках темы;
  • совершенствовать навыки говорения через практику монологической речи;
  • развивать навыки аудирования.

УМК: "Английский язык" для 7 класса Ю.А. Комарова.

Ход урока

Оргмомент

Приветствует учеников создает эмоциональный настрой, напоминает правила поведения на уроке.
Good morning! Glad to see you! Sit down, please!
Let’s remember our rules at the lesson…

Определение темы, целей и задач урока

Речевая разминка

На доске CKNEITH GRATUI EMORDBO LALH
What three of the words have in common, and which is the odd one out? (Kitchen, guitar, bedroom, hall)
Odd one – guitar. The other three words are rooms in a house.

Let’s look at the screen and try to guess our topic. (Ролик)
Well, what will our lesson about?

Фонетическая разминка

Введение новых слов и активизация известных выражений. Проводит фонетическую разминку с помощью упр. 1 стр. 34.
Please, open your books and read the words in the box. Then match the words with the numbered items in the picture

1. wardrobe

2. bed

3. desk

4. computer

5. bath

6. toilet

7. lamp

8. sofa

9. table

10. chair

11. cooker

12. fridge

Ex. 2. Listen and check your answers. Then repeat the words. Good!

Проверка домашнего задания

Look at the picture and tell me which parts of the house you can see. (bathroom, bedroom, kitchen, living room, dining room, garden, study)

Активизация нового лексического материала

Игра на запоминание слов

Let’a play a memory game. Look at the pictures attentively! На доске In my bedroom, I’ve got…
a) Close your books. What’s number 1? 

b) Well done! And now make the sentence longer
c) We should remember prepositions of place to desribe the place where we live. Let’s do ex.4. Complete the sentences.

  1. between
  2. next to
  3. under
  4. in
  5. on
  6. above

Физминутка

Children, do what Simon says.
Simon says put your book on your head, stand between the board and the window. (Дети выполняют то, что им говорит Саймон)

Контроль усвоения

Учитель предлагает презентовать описание домов. Дает установку на оценивание групп. Комментирует выступление детей.
So, let's present your posters! Each team – here are the criteria to assess the work.

Подведение итогов урока. Рефлексия

Учитель предлагает оценить работу учащихся на уроке с помощью приема "незаконченных предложений" и цветных карт самооценивания работы.

That’s all for today. Are you tired?

I like your job! What’s your opinion about the lesson? What was the best task for you?
Now finish the sentences:

  • Today I’ve learnt ….
  • I found out….
  • It was easy…
  • It was difficult…

Thank you for the lesson.

Домашнее задание

Look at the board and write down your hometask.

  1. Составление кроссворда по новым словам.
  2. Подготовить описание своего дома или квартиры.
Размер:
41.64 Kb
Скачали:
4