Цель: научить использовать настоящее простое время для обозначения каждодневных регулярных действий
Задачи урока:
Оборудование:
Этап урока |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
Организация урока. Мотивация |
Учитель приветствует класс. - Hello children! - Sit down, please. Let’s start our lesson. - Today is Wendnesday. What is the date of today? |
Ученики приветствуют учителя в ответ, занимают свои места, отвечают на вопросы учителя. - Hello teacher! - Today is the 1st of December. |
Проверка домашнего задания |
- Open your exercise books. Your homework was exercise 5, page 37. Fill in with the correct form of the verbs: What time (school/start)? (Harry/eat) frogs for lunch? He (teach) History of Magic. He (go) to school on foot. |
Учащиеся демонстрируют знание времен Present Simple, читают предложения, изменяют глаголы в нужной форме. What time does school start? Does Harry eat frogs for lunch? He teaches History of Magic. He goes to school on foot. |
Актуализация знаний по теме уроков |
Учитель подводит обучающихся к формулировке темы, цели и задач урока. - Look at the blackboard! We have three spidergrams with have, do and go. We have adverbs of frequency, let’s read them! Repeat after me! always [‘ɔːlweɪz] всегда Наречия: always / usually / often / never / ever и др. очень часто идут в середине предложения: - My brother never speaks to me. Do you often go to the cinema? Then tell us, what do you do in the morning, in the afternoon, in the evening. For example: I always go jogging in the morning. |
Учащиеся читают новые слова. Составляют предложения |
Самостоятельная работа |
- Now put the verbs in the correct column in your cards. - You have 5 minutes. |
Учащиеся выполняют задание, обращая внимание на 3 лицо, единственное число во времени Present Simple. |
Аудирование |
- Listen and tick the correct answer. |
Учащиеся слушают диалог и выбирают правильный ответ. |
Физкультминутка |
- Are you tired? Let’s have a rest. Stand up, children! Look at the floor! Look at the ceiling! Look at the window! Look at the door! Draw five circles with your eyes! One, two, three, four, five. Close your eyes! Count to five! One, two, three, four, five. Open your eyes. Sit down. |
Учащиеся выполняют команды учителя, делают движения (бегут, идут к доске, открывают дверь и т.д.) |
Закрепление изученного материала
|
Учитель предлагает обучающимся выполнить задание - Look at the blackboard! Make sentences in your exercise books! 3) usually/don’t/I/sleep/late 4) goes/sometimes/park/He/to the park/in the afternoon. 5) you/always/Do/after lunch/wash the dishes? |
Учащиеся составляют предложения и записывают их на доске. |
Рефлексия. Обьяснение домашнего задания.
|
Подводит итоги, спрашивает, чему научились, что получилось хорошо и в чем были затруднения. Have you all finished? What did we do? What task was the most difficult? Leave your worksheets on my desk as you go out. Благодарит за урок. Прощается. Today I’m not going to set you any homework. Thank you for your work. The lesson is over. Bye. See you later. Your homework: ex. 5b, page 37, learn the adverbs of frequency. |
Учащиеся отвечают на вопросы и записывают домашнее задание. |