Цели мероприятия:
Student 1: Welcome everyone!
Student 2: Приветствуем всех! Конец зимы и начало весны богаты на различные праздники, среди них есть такие романтичные, как 14 февраля и 8 марта.
- В Великобритании и США очень популярен праздник "День Святого Валентина", поэтому мы проведем сегодня викторину, посвященную этому празднику.
Звучит песня "Love me tender"
(Ее исполняет Student 1)
Student 2: А теперь послушайте набольшую историю этого праздника. После вам нужно будет ответить на вопросы к тексту.
Student 1: 14 February is St. Valentine"s Day. This started more than two thousand years ago, as a winter festival, on 15 February. On that day, people asked their gods to give them good fruit and vegetables, and strong animals.
When the Christians came to Britain, they came with a story about a man called Saint Valentine. The story is that Valentine was a Christian who lived in Rome in the third century. The Roman Emperor at the time, Claudius the Second, was not a Christian. Claudius thought that married soldiers did not make good soldiers, so he told his soldiers that they must not marry.
Valentine worked for the church, and one day he helped a soldier who wanted to marry. The emperor said that Valentine had to die because of this, and he sent Valentine to prison. But Valentine fell in love with the daughter of a man who worked there.
Just before he died, he sent a note to this woman, and at the end of the note, he wrote: "Your Valentine." He died on 14 February, so the date of the festival changed from 15 to 14 February and the name changed to Saint Valentine"s Day.
In the early nineteenth century people started to give Valentine"s cards to the person they loved on 14 February. The cards had pictures of bird and flowers on them – perhaps red roses.
People still send each other Valentine’s cards, but often they do not write their names inside: they just write "Be my Valentine" or "From your Valentine".
Some children give their friends or teachers cards or chocolates. A man will perhaps give red roses to the woman that he loves. A lot of people go out to restaurants for the evening and have dinner for two, and some people think it is a good day to marry.
Questions:
Время выполнения: по 1 мин. на каждую команду.
Student 2: Во втором задании вам нужно угадать возлюбленного. На слайде есть описание, нужно выбрать подходящую картинку. (Время выполнения: по 1 мин. на каждую команду)
Student 2: А теперь вам нужно составить из букв слова в валентинках. (Время на работу: 3 мин.)
Student 2: Теперь вам нужно отыскать слова за 5 минут. Всего 8 слов.
Student 2: Теперь вам надо расшифровать аббревиатуры в сообщениях. (4 фразы за 1 минуту)
- Соревновательная часть завершается. И следующее задание будет в виде развлекательного теста.
- Каждый сам отвечает на вопросы для себя, а в конце подсчитает баллы и узнает о себе что-то новое.
Student 1: Now, let’s see how romantic you are. (Студент читает вопросы на английском и результаты теста озвучивает)
Время выполнения: 10 мин.
Student 1: Thank you for your time. Hope you enjoyed our event.
Student 2: Спасибо, что были сегодня с нами. Надеюсь, вам понравилось наше мероприятие.
Преподаватели считают баллы в конце викторины.
Критерии оценивания
Считаем баллы каждой команды. Кто получит больше баллов, тот и выиграл.